понеделник, 14 юни 2010 г.

Репортаж на Евронюс за източноевропейските аборигени

Публикувам линк към един много силен репортаж на Евронюс за Румъния. http://www.euronews.net/2010/04/02/romanian-protected-nature-areas-under-pressure-from-developers/

Предполагам следващият подобен ще е за нашата страна. Така че трябва сериозно да се замислим за нашия туризъм, защото Европа много се е променила и вече не гледа с добро око на посягането към природата. Така че не знам кой ще докараме? Просто европейците са наясно с негативните последици, на които те са свидетели, а и там хората наистина са способни да бойкотират една дестинация или фирма, ако имат съмнителен морал. Не е като при нас – мразим „Юлен" АД, ама караме ски на Банско или ползваме ПИБ, ОК съпер транс и тн.

Иначе аналозите с нашата страна са ужасно много. Просто е разтърсващо.

Например това за мечките: в България и Румъния се намират последните им естествени хабитати. Вместо да привличаме туристи, за да ги наблюдават с бинокли от далеч и да плащат доста големи пари ние ... зимни олимпиади. Да ни ... То аз съм писал за това в статията „С какво наистина е уникална Витоша?"

Да, ама не: румънците има същите болни олимпийски амбиции.
А намирате ли аналогията: например лъснатият лобист на олимпийският комитет и неговите аргументи? На мен много силно ми напомнят на БФСКИ, БОК, „Витоша ски" и тн. Те поне ще имат зимния младежки фестивал, така че е абсурд да мислим, че можем да ги изпреварим. Те са и по-голяма страна, по-голям пазар. А румънците са доста по-напред и в отношението си към природата: направи ли ви впечатление, че кофите за боклук бяха в специална клетка? Да сте виждали нещо подобно при нас? Говоря като елементарни мерки.

Предполагам пак ще се намерят хора, който ще кажат това е поръчково и е черен пи-ар. Е, щом им се иска да се правят на щрауси, тяхна воля. Но фактите са такива, европейците наистина не гледат с добро око на нашите простотии и за това при нас ще идват само шофьори на автобуси и боклуджии, а бившата номенклатура ще ни разправя, че ще привличаме все по-платежоспособна публика.